امام جمعه شیراز عنوان کرد: خیلی از مشکلات به خاطر تحریم نیست، بلکه بخاطر ضعف مدیریتی در جامعه است، باید برای منازل خالی مالیات گذاشته شود تا افراد در اجاره خانه به مشکل برنخورند، 500 هزار مسکن فقط در یک کلان شهر خالی است، مردم نمی توانند خانه اجاره کنند، مسئولان به فکر باشد.
کد خبر: ۷۴۳۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰ 11 May 2019

تابناک فارس به نقل از شبستان: «آیت الله لطف الله دژکام» در خطبه های این هفته نماز جمعه با دعوت از همه به تقوا و پرهیزگاری با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان قرار داریم و اشاره به احادیث مرتبط به وظایف روزه دار، گفت: نه فقط در شب های سه گاه قدر بلکه باید در طول ماه مبارک رمضان وظایفی را انجام دهیم تا بتوانیم مقام شب قدر را درک کنیم.

 

امام جمعه شیراز با بیان اینکه هرکس ثواب شب قدر را می خواهد و معذوریتی ندارد باید روزهای ماه رمضان را روزه بگیرد و بخشی از شب های ماه رمضان را به نماز و عبادت مستحبی بپردازد، افزود: خواندن نافله های نمازهای ماه رمضان و خواندن نمازهای جمعه در این ماه مبارک بسیار سفارش شده است، خداوند برای درک شب قدر شاخص های در ماه رمضان گذاشته است.

 

نماینده ولی فقیه در فارس تأکید کرد: باید مراعات ماه رمضان را به جا آورد، روزه خواری، انجام منکرات و غیره یعمی آن فرد از انسانیت به دور است، یک انسان اگر بداند فردی تشنه است غیرممکن است که جلو آن آب بنوشد، روزه خواری یک رفتار غیرانسانی است، فردی که روزه نمی گیرد باید مراعات کند و بی انصافی نکند.

 

وی بیان کرد: ممکن است کسی نداند که روزه خواری زشت است بنابراین باید به او گفت، وقتی کسی به شما تذکر می دهد برای روزه خواری ناراحت و عصبانی نشوید بلکه منصفانه رفتار کنید.

 

آیت الله دژکام در بخش دیگر خطبه ها، واکنش ایران در مقابل مفاد قرارداد برجام را یکی از مسائل مورد توجه عموم خواند و گفت: کشورهای اروپایی نیز در عهدشکنی همواره آمریکا را حمایت کردند، از ابتدای طرح مذاکره موافقان و مخلفانی وجود داشت و اما مقام معظم رهبری با وجود اینکه خوشبین نبود اما آن را تجربه دانست.

 

امام جمعه شیراز اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی رسما تصمیم گرفته اگر آمریکا تعهد خود را انجام ندهند، از برجام خارج شود، انرژی هسته ای ما بومی است، 60 روز صبر می کنیم که اگر اروپا نیز به تعهد عمل نکند ایران مقابه به مثل کند.

 

نماینده ولی فقیه در فارس متذکر شد: همه مردم ایران در راه باهم یکی هستند، این ملت شهید داده و ایستاده هیچ گاه کوتاه نخواهد آمد، سقوط مردم و آرامش مردم به خاطر حفط مصالح نظام است وگرنه افردی که در فضای مجازی علیه منافع نظام حرف می زنند هیچ کدام در هیچ کجای ایران جرات زدن یک کلمه را پیدا نخواهند کرد.

 

وی با بیان اینکه این صبر انقلابی مردم را به حساب عدم پاسخگویی ندارند، تأکید کرد: دشمنان بترسند از اینکه مشت این مردم از آستینشان بیرون بیاید چرا که آنها و اربابانشان را یک جا با خاک یکسان می کنند.

 

آیت الله دژکام با اشاره به حمایت اصحاب پیامبر و امام علی (ع) به ویژه حمایت همه جانبه حضرت خدیجه (س) گفت: همه ما نیز حمایت خواهیم کرد تا پرچم اسلام را به صاحب اصلی ان برسانیم.

 

امام جمعه شیراز عنوان کرد: خیلی از مشکلات به خاطر تحریم نیست، بلکه بخاطر ضعف مدیریتی در جامعه است، باید برای منازل خالی مالیات گذاشته شود تا افراد در اجاره خانه به مشکل برنخورند، 500 هزار مسکن فقط در یک کلان شهر خالی است، مردم نمی توانند خانه اجاره کنند، مسئولان به فکر باشد.

 

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه «مسکن مهر» حرکت موثری در رفع نیاز مردم بود، افزود: سال هاست این حرکت تعطیل شده و دوباره مشکل ایجاد شده است، طرح مسکن های مهر باید دوباره اجرا شود، طوری رفتار نکنید که پیش خدا شرمنده شوید، به مردم آسان تر بگیرید، اگر رحم نکنید خدا نیز به شما رحم نمی کند.

 

وی بیان کرد: حمله اسرائیل در عرض 48 ساعت توسط مسلمانان خنثی شد و این نشان از قدرت مسلمانان است، امروز مردم غزه در کنار پایگاه مقاومتی است که ما ایجاد کردیم، این قدرت و عزت اسلامی آسان به دست نیامده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار